Friday, November 28, 2008

Fredag hela veckan

I augusti började jag jobba extra för Grand Hotell.

Sen dess har jag haft en ledig helg. Sabbaten har därför flyttats till fredag.

Av samma skäl som jag aldrig gillat att gå ut en löningshelg föredrar jag att gå ut vardagar.

Nedan följer historian om den löningshelg då jag och Camilla skulle ta en afterwork på Hells Kitchen.


Klockan var 03:00 när vi äntligen dukat färdig för frukosten.

Härligt "efter jobbet svettiga" beslöt vi oss för att ett järn eller två på hells.

Vi skuttade hela vägen från Grand till barhörnet på Hells där vi kastade in jackorna innanför baren och beställde varsin stadig.

Spriten flödar och humöret är på topp.

Bortsett från den massiva skaran restaurangfolk som vallfärdat till Hells efter 03 är stället packat med lönehelgs drägg. Definitionen på denna underliga varelse följer nedan;

Person helt utan rutin eller kunskap om hur man beter sig ute på lokal. Kännetecknas ofta genom att oförsiktigt rycka i barpersonalens kläder så fort dom vill beställa fler jäger drinkar.

Hur som helst hade vi det trevligt fram tills att ett sällskap på 3 överförfriskade damer placerade sig bredvid oss. Den blonde som stod närmst mig inledde med att hälla ut 2 4or sambucca över min arm och klocka (som förövrigt fortfarande är kletig). Tjejerna som med största sannolikhet var så fulla att dom inte visste vad dom hette pendlade mellan sovande och dansande.

Jag som befinner mig mellan det jobbiga sällskapet och Camilla vänder ryggen mot de jobbiga och återupptar disskutionen som avbrutits.

Minuterna går och plötsligt känner jag hur någon börjar luta sig mot min rygg. Jag orkar inte ens vända mig om utan knuffar bara lite lätt till personen som jag först bara tror står väldigt nära mig. "Trycket" mot min rygg försvinner i ett par sekunder men sen kommer det tillbaka ännu hårdare.

Måttet var rågat och jag vänder mig om för börja skälla på denna extremt irriterande person när jag märker att det är den blonda tjejen från tidigare som somnat lutandes mot min rygg.

Vad är det för fel på denna människa? Har hon aldrig druckit alkohol tidigare?

Jag rycker till axeln så att tjejen vaknar vilket även resulterar i att hon byter fotfärste och placerar sin klack över min vänstra fot.

"Huhumm.. Ursäkta men du sov mot min rygg och nu står du på min fot. Snälla gå här ifrån. Nu!!!"

Hon sluddrar ut en ursäkt och fladdrar snabbt iväg från baren.

Camilla skrattar till men jag är inte road. Min fot bultar och så fort jag lutar armen mot bardisken kletar jag fast.


Så här på kvällskvisten har jag tänkt ut en lönehelgs slogan åt stureplans gruppen:

"Vill du att en undernärd, tras blonderad, västerhaninge tjej ska somna på dig? Fira löningen hos oss!"

No comments: