Tuesday, November 25, 2008

Tisdagsmackan, rykande färsk!

Hello.

Fredagen spenderas hemma, på soffan, framför vad som med all säkerhet är årets sämsta film; Max Payne.

Vid 13 års ålder spelade jag spelet och häpnades över att man kunde kasta sig sidleds i slowmotion. Nu, vid 20 års ålder, häpnades jag av hur någon investerare kunnat trycka in mer än 19 kr (gärna blandad växel med många 50-öringar) i den där patetiska ursäkten till action film.

Resten av helgen var dock av annan kaliber.

Lördagen inleddes på mitt extra jobb. Istället för att jobba det något mer respektabla 17-03 passet åkte jag på 12.30-18. Halv slött och dåligt med dricks...

Direkt från jobbet tog jag mig till Ett litet hak där två extrajobbs kollegor slösade tid över några partier backgammon.

Felix som hade planer för kvällen förvann rätt tidigt och sällskapet som nu består av mig själv samt anonym flicka begav oss till restaurang Mellow för snabb middag.

Eftersom jag, efter en vecka fylld av sega jobb kvällar, kände för att ventilera tog vi en snabb vända för Lemon där Love höll tunna i vanlig ordning.

Anonym drack hof galopp-style medans jag vart serverad betydligt tyngre drinkar. "Säg stopp" hällningarna tycks förlora sin poäng om man inte har droppkork på spritflaskan...

3 drinkar senare sitter vi i en taxi påväg hem.


Jag vaknar av att hon ska gå till jobbet. Själv väljer jag att ligga kvar och ställer min egen klocka på 11.15 och somnar om.

12.10 vaknar jag i ett ryck och tittar snabbt på klockan; 12.10...

Mitt pass börjar om 20 minuter och jag har inte ens kallsonger på mig. Samdigt som jag frentiskt ränner runt och försöker samla ihop mina prylar ringer jag Taxi kurir som turligen upplyser mig om att det finns bilar i området.

12:32 stämplar jag in sjukt lökig och med håret spretandes åt alla håll.

"Du ser nyknullad ut" tror jag bestämmt var roomservice personalens hälsnings fras.

Efter jobbet vart den en (obeservera en) öl på sturehof. Resterande del av kväll spenderades hos Anonym.

Där har ni den gott folk. Tisdagsmackan rykande färsk!

2 comments:

Caesar Gezelius said...

En till "anonym" så blir det dubbelmackan.

... Jag var tvungen.

Anonymous said...

Du har inget jobb på måndag!