Saturday, April 26, 2008

Gårdagen i text

Hallå. Satan vilket väder vi hade igår! Själv va jag inne hela dagen men det är vad jag har hört i alla fall.





Efter jobbet igår va jag och richie (min smått björnliknande kollega) påväg till hans bil då han skulle köra in mig till stan. Vi gick igenom centrumet där jag jobbar när vi plötsligt fick syn på ett par nycklar hängandes i Teknik Magasinets butiks galler. Kan man vara så dum att man glömmer nycklarna i låset på sin arbetsplats? Vad kan vara så intressant att du helt plötsligt glömmer att du ska stänga butiken och bara går därifrån?



Vi borde egentligen bara rullat upp gallret, gått in och länsat lagret men, eftersom vi är dom goda medborgarna vi är, ringde vi väktarna som fick komma och hämta nycklarna.



MEN, som straffar för idiotin tog vi kapsyl öppnaren åsnan hade på sin nyckelknippa.



Väl inne i stan mötte jag upp anonym för att gå på bio. Efter att båda konstaterat att det va lite för fint väder för en bio så satte vi istället kurs mot mossebacke. 3 öl senare och det hade nu blivit på tok för kyligt på uteserveringen. Väl hemma hos mig möttes vi av matte, samt, inte helt otippat, en box rött.



Ni vet hur det blir, ett par glas rött och sen slagg.



Va väldigt seg imorse men måste dock säga att morgonduschen va något utöver det vanliga.



Vi hörs lite senare

No comments: