Monday, April 14, 2008

Monday bloody monday

Än en gång är måndagen här. Brukar vara riktigt irreterad att helgen är över men inledde denna vecka med en sovmorgon så känns konstigt nog rätt bra.

Så vad hände i helgen egentligen?

Fredag efter jobbet slöt jag upp med mattias och jocke bj inne i stan, olé olé på kungsholmen för att vara lite mer exakt. Efter att ha käkat lite tapas och druckit ett par kalla satte vi kursen mot systembolaget vid centralen. Sprit inhandlades i form av jd, öl och vin.

Väl hemma hos jocke börjades det dricka, matte och jocke spelade shack och jag lekte med jockes nya dator samt sänkte jack å cola i rask takt. Jocke som nyligen (i torsdags) kommit hem från thailand var fortfarande smått jetlaggad och stannade hemma medans jag och mattias av någon anledning hamnade på 90's. En mirakulös trängning och pang så stod vi vid black jack bordet med varsin gt i handen.

Som vanligt gick varken jag eller matte med vinst och beslöt oss för att ta ett varv på stället. Några minuter senare sprang jag på daniella med en hel hop av trevliga kompisar som gjorde oss sällskap resten av kvällen.

När vi runt 3 tiden skulle hämta ut våra jackor gick kvällen snabbt från bra till röv. Mattias hade (som tidigare nämnt) blivit av med vår garderobs bricka vilket i sin tur ledde till förlusten av 2 jackor, nycklar, ipod och mattias pass. Jag själv vart bara av med jackan men måste säga att det inte känns allt för tryggt att någon skumm person springer runt med både nycklar och mattias pass som kan leda han/hon till våran lägenhet. Låssmed är kontaktad!


Lördagen började som vilken annan bakis dag somhelst: jag vaknar upp på våran soffa med solen i ansiktet och är fortfarande fullt påklädd...

Fortsättning följer!

No comments: