Tuesday, April 1, 2008

Tisdags macka med extra allt

Men tja! Hur står det till?

Själv mår jag helt ok. Hade lite svårt att komma i säng igår pågrund av min sköna 14 och 1/2 timmars sömn natten till måndag men känner mig ändå utvilad.

Så vad gjorde jag i helgen egentligen? Det ska jag berätta för er!

I lördags var det utgång med folk från jobbet som jag tidigare har nämt i ett inlägg. Inget utöver det vanliga utan en helt vanlig runda.

Under söndagen var det jobb, följt av en blixit visit hos emil och efter det middag med min kusin niklas på Jensens böff hus på vasa gatan.

Som vanligt under måltider med min kusin är det många saker som disskuteras, dessa kan delas in i kategorier: Sex, förhållanden, personlig ekonomi, jobb, resor, och återigen sex.

Bredvid vårt bord på restaurangen fanns till höger ett bord med ett utländskt par och till vänster ett bord där ett svenskt par satt och hade en extremt tråkig middag.
Under min tid i grundskolan fick man ofta höra "låt maten tysta munnen" men allt eftersom jag mognat blandar jag mer och mer god mat/dryck med socialt umgänge och disskutioner, något som jag tror det svenska paret bredvid inte uppskattade fullt lika mycket som jag och niklas.

Tänkt dig själv: Du och tjejen/killen du tycker om ska ut på eran andra date. Ni väljer en mysig restaurang där det inte är allt för mycket folk en söndag för att kunna mysa till det lite extra MEN, efter att ni ätit era förrättet visar värdinnan in två killar till bordet som är precis bredvid ert. Killarna som nu befinner sig mindre än en meter från erat bord pratar, i en inte allt för hög ton men ändå så att ni hör tydligt, om vilka ställning som är hetast och inte nog med det, demonstrerar även sittande hur dom utförs.
Skulle du som partner vara sugen på "kaffe med dopp" efter en sån händelse?
I de flesta fall skulle jag nog sätta pengar på ett rätt fett nej men jag kan ju ha fel.

Hur som helst va det en trevlig middag, maten va inte lika bra som vanligt på jensens men så går det när man går ut och äter en söndag.

Efter middag vart som utlovat action macka hos oss i form av nya rullen vantage point.

Annars då? Bilen bra?

No comments: